31 Ocak 2013 Perşembe

şiirler



BİR SEVDA HİKAYESİ
Mevsimlerden sonbaharı seçtin;
Kuru bir yaprak gibi savruldum yüreğine
Bir akşam üstü deli bir rüzgar esti
Sımsıkı sarıldı ellerin çadırın direğine
Mevsimlerden sonbaharı seçtin…

Uykuyla nicedir dargındı gözlerin
Gecenin katranı sarmıştı dört yanını
Bir kardelen uzattı başını karlar altından
Ayın yaralı olduğu akşamlarda
Uykuyla nicedir dargındı gözlerin…

Sana yakışmıyor bu haller sevdalım
Nice baldıran zehrini bal eyledin
En güzel türküleri senden dinledim
Kalkamazsan ayağa boynuna vebalim
Sana yakışmıyor bu haller sevdalım

Aşkın anlamını sen de çözdüm
Sen girift bir bilmeceydin
Gözlerinin içine bakınca yüreğini gördüm
Sen dilimdeki o tek heceydin
Aşkın anlamını sen de çözüm…

Geceleri yıldızlar biriktirdim sana
Yeni bir güneş yapmak için..
Kurutulmuş gül mevsiminde
Bir lahza olsun gözlerine bakmak için
Geceleri yıldızlar biriktirdim sana

Özge bir yarsın adı kendinden gizli
Issızın ortasında geceyi bölen
Tren çığlıkları gibi içli….
Kırk sandıkta,kırk kilit altında sakldığım sevdam
Özge bir yarsın adı kendinden gizli…

Çekimsiz zamanlar gerekti bize
Ne önce olmalıydı ne sonra
Ben başımı omzuna koyduğumda
Dönmeyi bırakmalıydı dünya
Çekimsiz zamanlar gerekti bize

Eşi benzeri olmayan bir düş kurduk
Gerçek olması imkansız
Yıllarca bu sevdanın içinde savrulduk
Buzun terlediğine inandık
Eşi benzeri olmayan bir düş kurduk

Ruhumun diğer yarısıydın sen
Ötelerden yüreğime ses veren
Zambakların yalnızlığını anlayan
Yüreği yüreğime mühürlenen
Ruhumun diğer yarısıydın sen…
                                         GÜNAY ALATLI

Hiç yorum yok: